ویروس کرونا در تبریز شناسایی شد
نوشته شده توسط : روح الله باقری

خبرگزاری رسمی ایران روز پنجشنبه به نقل از رئیس یکی از دانشگاه‌های تبریز اعلام کرد دو زن تبعه کشور چین که علائم آنفولانزای مشکوک به کرونا در آنها شناسایی شده در یکی از بیمارستان های این شهر بستری شده و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

محمد حسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تایید این خبر تصریح کرده است که افراد یاد شده ۳۶ و ۳۷ ساله بوده از طریق مرز آستارا وارد ایران شده‌اند. دو زن چینی که علائم مشکوک به بیماران حامل ویروس کرونا در آنها یافت شده پنج روز قبل از کشورشان وارد جمهوری آذربایجان شده بودند.

بر اساس این گزارش افراد یاد شده با تب و علائم شبه آنفولانزایی به یکی از بیمارستان‌های شهر تبریز مراجعه کرده و در آنجا به بخش ویژه درمان و نگهداری افراد مشکوک به بیماری‌های حاد ویروسی هدایت شده‌اند.

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز + قیمت لحظه به لحظه

در صورت تایید قطعی ابتلای این افراد به ویروس کرونا،‌ این نخستین مورد رسانه‌ای شده از ورود نوع جدید این ویروس خطرناک به داخل ایران محسوب می‌شود. ویروس کرونا که منشا اصلی شیوع آن هنوز مشخص نیست برای نخستین بار در شهر ووهان و از بازار محصولات دریایی این شهر به دیگر نقاط چین منتقل شده است.

هماهنگی برای بازگشت اتباع ایرانی از ووهان

بسیاری از کشورها تاکنون برای تخلیه اتباع خود از کانون اصلی شیوع و گسترش ویروس کرونا در چین اقدام کرده‌اند. برخی رسانه‌ها پیش از این اعلام کرده بودند که حدود هفتاد دانشجوی ایرانی منتظر اقدام مقامات کنسولی ایران برای فراهم شدن زمینه خروج از ووهان و بازگشت به ایران هستند.

در همین راستا سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به اقدام‌های صورت گرفته برای ایمن سازی و تخلیه اتباع ایرانی ساکن در چین گفته است اولویت اصلی خارج کردن ایرانیان از شهر ووهان است و سفارت ایران در چین در حال پیگیری وضعیت ایرانیان ساکن در دیگر مناطق آلوده در این کشور است.

چه ماسک‌هایی برای محافظت ار انتقال ویروس کرونا مناسبند؟

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در عین حال تصریح کرده است که انتقال ایرانیان از ووهان و دیگر مناطق آلوده به ویروس کرونا در چین به موافقت مقامات این کشور بستگی دارد.

به گفته آقای موسمی عملیاتی شدن این فرایند «مستلزم موافقت دولت چین بر اساس مقررات بهداشتی و بین‌المللی برای پیشگیری از انتشار این ویروس در سایر کشورها است که لازم است با رعایت شرایط گفته شده انجام شود.»

گفتنی است سفارت ایران در چین پیش از این اعلام کرده بود که هیچیک ایرانیان مقیم چین به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند

کلاهبرداری از محسن یگانه و ضرر ۱۵ میلیاردی او




:: موضوعات مرتبط: خبرهای جدید , ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: